TEH TARIK DAN IKAN MAKEREL

Hari kedua bg program hari keluarge n9 berjalan seperti drancang...hmm sebenarnye xpun..de la kantoi siket2..hehe tp besela hidup kat bumi mesir ni byk tol dugaan die..sume taukan??sape xtau komfom bukan blaja mesir..tol x?? ok la..kite citer pasal program arini ye..penulis sebenarnye pon lewat gak bangun pg td(tp sempat la solat subuh dulu)..time kasih ust mattop sebab kejutkan..hehe bangun2 je terdengar suare riuh rendah kat belakang tempat pertandingan..ingatkan de rusuhan td...rupe2nye program dah stat... hehe pandai gak dorang ni wat "syai laban" sesambil menunjukkan kehebatan masing2 dlm tarik- menarik teh ni..hehe tol ke ayat ni??pape je la..yang pasti dorang memang hebat..dan yg lebih penting kumpulan penulis(PALONG) menjuarai acare tarik- menarik teh ni..banggenye!!(mesti kembang idung ust jiman n ust usamah bile bace)..eh, penulis bukan menyokong mane2 ye..sekadar nak promote siket2 je..jgn marah..pada yg kalah jgn putus ase..cube lg taun depan..itupun klu kumpulan korang nak lg korang masuk pertandingan 2!!haha ok la...selesai je pertandingan teh tarik,program dteruskan ngan acare masak memasak..maka terbuktilah kehebatan dak2 laki dalam bab2 memasak ni..menu die ikan makerel..so kreativiti masing2 la nak wat ape dengan ikan 2..'sedap tol dorang masak'< ni kalam dr penonton yg telah melantak masakan td tanpe sedikit pon meninggalkan sisa2 makanan untuk penulis..huh sedeyh tol..xpela...orang kate xde rezki..makanye sape2 dkalangan akhawat yg nk takdim dorang ni leh anta name kat penulis ye..kite citer belakang..ekeke setelah makanan td(sebelum dlantak oleh dak2 ni) diuji kesedapannye,maka keputusan telah berpihak kepada kumpulan BUKIT ROKAN..bangge la 2 ust iqmal ngan ust aziz sanid..penulis pun de rase siket2 bangge la(walaupun bukan sekumpulan) sebab dorang ni se"sya'ah" ngan penulis..terbukti ahli sya'ah 3A memang pandai masak!!promote lg..jgn marah eh..ok la..marah plak kump2 len bile baca kang..jalan dulu.. -saje je

Comments

Popular posts from this blog

CARTA ORGANISASI MAJLIS TERTINGGI PENGURUSAN ANAK-ANAK NEGERI SEMBILAN MESIR (MTPANSM) SESI 2016/2017

Insan Bernama Muhammad